Förlust i derbyt
Publicerad: 2008.08.22
Valtorp mötte igår Stenstorp.
Valtorp började med en 4-5-1 uppställning och det det kunde börjat med redan 2-0 efter 5 minuter men, ribbkrysset och ribban stod i vägen denna gång. Istället gör Stenstorp 1-0 som inte alls speglade matchbilden. Men Stenstorp började jobba in sig i matchen och tog över mer och mer. Och 2-0 kom genom slarv i backlinjen. Valtorp började tappa mer och mer, och i andra gör stenstorp även 3-0 och 4-0. 4-0 speglade inte matchbilden helt. Valtorp var spelmässigt lika bra som Stenstorp, men det är stentorp som står för målen.
Bara att ta tag i nya tag tills nästa match på måndag mot tymer.
Vi tackar Joakim G för denna tid i valtorp och hälsar honom lycka till i framtida studier i Karlstad.
Fler nyheter
- Matchreferat efter Valtorps IF-Gånghester/Målsryd
- Obs ändrad matchdag och spelplats
- Matchreferat Tomtens IF-Valtorps IF 2-1
- Tomtens IF-Valtorps IF
- Brovalla camp 2026
- Matchreferat Valtorps IF-Dardania IF 2-3
- Valtorps IF-Dardania IF
- Seriens första seger och trepoängare
- Borgunda IK-Valtorps IF
- Hemmapremiär och derby



