Sök på valtorpsif.se

Samarbetspartners

Herr: Seriepremiär på Brovalla för u-laget

Publicerad: 2018.04.27

Onsdagen 2/5 spelar herrarnas u-lag seriepremiär på Brovalla mot Borgunda. Matchen startar 18.30.

- Det ska bli riktigt kul med seriepremiär och vi har höga förhoppningar på att göra en stark säsong som vanligt med u-laget. Fokus kommer som det låter att ligga på utveckling och att göra samtliga redo för a-lagsspel och de idéerna vi använder där, men självklart också starka resultat. Fantastiskt roligt givetvis att kunna skicka en såhär stark 18-manna trupp till en u-lagsmatch och noterbart är att ingen från A-lagets startelva från måndagens match mot Tibro är med. Smått otroliga förutsättningar då man brukar vara van att dubblera, ringa runt till gamla valtorpslegendarer eller nästan tvinga den bollrädde grannen att ställa upp när det börjar dra ihop sig till u-lagsmatch under den här tiden på säsongen. Kan vi hålla uppe denna bredden säsongen ut kommer såväl A som U-lag gå riktigt starkt, säger Viktor Fränberg inför onsdagens premiär.

Rasmus Odén kom till Valtorp förra hösten, ändå känns det nästan som att han förlöstes i ett materialrum på Brovalla och döptes i ån som nyfödd. Om det var så låter vi vara osagt. Hur som haver, Rasmus har snabbt acklimatiserat sig till att vara en Valtorpare och är redan en del av föreningens styrelse som ledamot, rankas av bingospelarna som en nyckelspelare redan och på fotbollsplanen hann han med att göra ett par fina u-lagsmatcher och kommer fortsätta ta fina kliv i år.

Namn: Rasmus Odén.
Ålder: 18 år.
Program: Samhäll.
Tidigare klubbar: IFK Falköping.
Största fotbollsmerit: SM-silver i futsal 2016.
Bästa medspelare du haft: Maximilian Johansson, IFK Falköping.
Bästa motspelare du haft: Marokhy Ndione, IF Elfsborg.

Hej Rasmus!

Berätta gärna om hur tiden i Valtorps IF varit sen du anlände i sensomras.
- Min tid i Valtorp har varit fantastisk. Ända sedan dag ett så har jag känt att Valtorp är klubben som har allt jag behöver. Det är ett lag med bra kvalité på träningarna och ett lag med en helt fantastisk trupp som har många underbara personer som tillsammans bildar ett succégäng med en go och sällsynt lagkänsla som man bara hittar här. Enligt mig kan det inte bli bättre och jag ångrar inte en dag sen jag kom till Valtorp och Brovalla.

Vi hoppas och tror att Valtorp tar ledningen i matchen på onsdag och sedan tar tre fina p. Hur ser årets första Valle B-mål ut tror du? Beskriv så utförligt och detaljerat du kan.
Jag ser det redan framför mig, Gabriel Berger vinner bollen vid mittpunkten där han kliver framför en Borgundaspelare innan han fått passen. Han spelar sedan vidare bollen till en mötande Viktor Fränberg som i lugn och ro vänder upp, som sedan hittar Jacob Winberg vid linjen på vänsterkanten. Winberg avancerar uppåt längst kanten och slår sedan ett hyfsat tidigt inlägg som går mot en galopperande Eric "Burken" Bergviken som gör en kopia utav Henrik Larssons slängnick från EM 2004. Ett nästan lite för vackert mål för att kunna göras av ”Burken”, men jag tror inte det är omöjligt.

På tal om absolut ingenting, om du skulle få välja tre spelare i truppen att bilda lag med i "Så ska det låta", vilka hade det varit och varför?
Den första jag skulle tagit med är Valtorps egna Håkan Hellström, Johannes Lundahl. Så fort det finns en gitarr i närheten så går "Sennahoj" loss på den och brister ut i fantastisk sång. Så han är given när det kommer till att kunna och känna igen musik då han vet de flesta låtarna.

Den andra jag skulle ta med mig är nog faktist Anton Mann då han är en riktig kung på hårdrock. Så räknar med att han kan backa upp mig och Johannes när det kommer till den genren.

Sist men inte minst så hade jag tagit med mig är Gabriel Berger då han inte kan någonting om musik och hade förmodligen inte hjälp laget något alls, men det hade varit extra roligt att se Gabriel göra bort sig i tv.

Matchfakta

• Borgunda IK - Valtorps IF 1-4 (1-3)
  • Resultat: 1-4 (1-3)
  • Datum: 2018-05-02