Sök på valtorpsif.se

Samarbetspartners

Herr: Serieavslutning på Brovalla

Publicerad: 2023.10.03

Flera parallella matcher som sig bör i en avslutande omgång. Valtorp har fortsatt en teoretisk chans på förstaplatsen, men den chansen får ses som väldigt liten. Chansen på andraplatsen är desto större, om än inte i egna händer.
Bild: Robin Andersson leder seriens skytteliga med ett måls marginal ned till Philip Granath inför sista omgången

Valtorps IF - Kinne-Vedums IF
Söndagen 8 oktober, 16.00
Brovalla IP

Matchboll sponsras av: Ekonomikonsult

LP-bilar & Skoglunds bilservice delar i vanlig ordning ut pris till bästa spelare i de båda lagen. Stort tack för denna gest som varat under hela säsongen!

Viktor Fränberg inför avslutande omgången:
- Även om det ska mycket till så är det roligt att det finns en nerv och spänning i den sista omgången, vi behöver ju vinna våran match och det är vad vi inriktar oss på. Kvalplatsen som Ekedalen innehar nu blir ju deras att förlora när man har greppet om den med en omgång kvar, så vad som sker borta i Mariestad kan vi inte styra. Gästande Kinne-Vedum har ju verkligen allt att spela om och det är ett tungt lag som kommer sälja sig oerhört dyrt på söndag. I våras vann vi med 1-3 borta men det satt jädrigt långt inne och jag personligen tycker att Kinne-Vedum är "för bra" för att åka ur.  Att det finns att spelas om både i topp och bott gör att sista omgången överlag blir väldigt spännande att följa.

Om att matchen kan bli den sista för nuvarande staben:
- Det är sentimentalt såklart, vi hoppas kunna fixa ett kval så att vi får dra ut på det några veckor. Är det så att det blir den sista så vill vi som stab och trupp ändå att det ska synas att vi gjort vårat och gett allt hela vägen in i kaklet. Hoppas att alla Valtorpare dyker upp på söndag och tar sig en eftermiddagsfika och supportar de rödvita.

Juli 2024

Ti On To Fr