Herr: Delad poäng i årets sista match

Publicerad: 2023.10.11

Det blev 1-1 mot Kinne-Vedum under söndagens serieavslutning.
Det ville sig inte för Valtorp att nå 1:a eller 2:a platsen i tabellen då både Korsberga som vi får gratulera till seriesegern och Ekedalen som grep kvalplatsen gjorde sina jobb och segrade i sina matcher. Valtorps resultat blev alltså helt ointressant då vi var tvungna inför sista rundan att ett eller båda lagen skulle tappa poäng för ev ett ändrat tabelläge.

Matchen mot K-V startade bra för Valtorps del med ett bra bollinnehav och tryck mot K-V målet men trots detta så var det K-V som skulle sätta bollen i kassen efter 14 minuter efter en omställning som de så ofta förr skadat motståndet med. Valtorps replikerade i den 22:a minuten efter en hörna där Simon O nått högst och 1-1.
Strax innan paus så fick K-V ett riktigt fin läge och nicken gick mot hemmalagets kryss men Daniel L gjorde en fin räddning och förhindrade underläge.

2:a halvlek var det mycket närkamper och duellspel med ett Valtorp som såg något vassare ut men ett K-V som kämpade frenetiskt för att ta samtliga tre poäng som skulle ha räddat dem kvar i div5. Valtorp skapade också en hel del målchanser men den rätta skärpan var inte där och matchen levde ända in i slutet. I slutet trycker även K-V upp en hel del folk för att skapa en forcering för att få in segermålet men matchen samtliga mål var redan gjorda och 1-1 slutade matchen.

Det var två besvikna lag som klev av Brovalla denna dag då båda hade hoppats på mer.

Valtorp slutar även i år på en tredjeplats i tabellen och har varit med i tabelltoppen under hela året men det ville sig inte hela vägen.
Vi tackar nu även Viktor Fränberg, Adam Käll och övriga staben för ett härligt fotbollsår med många spännande matcher.

Viktor och Adam som nu tackar för sig efter två år vid rodret som tränare och lämnar nu stafettpinnen vidare till Rebin Said, Adam Halleröd mfl andra i nästa års ledarstab.