Herr: Semifinalförlust mot Grolanda/Floby I KM

Publicerad: 2024.01.11

Valtorp gick obesegrade genom gruppspelet i KM under söndagen med tre segrar och ett oavgjort resultat. Därmed blev det gruppvinst och semifinal mot Grolanda/Floby. Matchen förlorades i de avslutande sekunderna med 3-2 och KM var därmed över för denna gång för de rödvita.
Gruppspel:
Valtorp - Stenstorp 3-0
Mål: Johan Roslund, Evraz Salih, Robin Andersson

Valtorp - Vartofta 2-0
Mål: Vedad Nikontovic, Jonas Olsson

Valtorp - Kinnarp 2-0
Mål: Robin Andersson 2

Valtorp - Tomten 1-1
Mål: Aras Salih

Semifinal:
Valtorp - Grolanda/Floby 2-3
Mål: Jonas Olsson, Nedim Pezic

Semifinalen såg tidigt ut att vara förlorad för Valtorp. Tyvärr fick comebackande Johan Roslund kliva av planen redan efter en minut, det kunde konstateras att Johan hälsena helt är av och lång rehab väntar. Krya på dig Johan!

Det blev då också lite rörigt för Valtorp med byten i kedjor och Grolanda/Floby gick inom ett par minuter upp i en ledning med 2-0 och såg ut att kontrollera matchbilden. Valtorp kämpade sig tillbaka och med drygt två minuter kvar reducerade Jonas Olsson, och med 30 sekunder kvar klackade Nedim Pezic elegant in 2-2. Det kändes som att hela Odenhallen ställde sig in på ett straffsparksdrama, något som Grolanda/Floby inte gjorde utan ganska enkelt rullade upp ett sista anfall och avgjorde matchen med 3-2 med fem sekunder kvar. KM-slutspelet slut för Valtorp för denna gång.

Valtorp arrangerade tillsammans med Stenstorp denna upplaga av KM och tackar funktionärer, spelare och publik för en lyckad turnering.