Herr: Seriepremiär borta mot Gullspång

Publicerad: 2024.04.15

Efter en lång försäsong är det äntligen dags att kicka igång seriespelet. För Valtorps del väntar en bortaresa till Gullspång, matchen startar på Gullmovallens gräsmatta klockan 12.30.
Foto: Felix Fritzon gratuleras efter ett av sina mål under försäsongen. Ytterbacken har varit en av de stora ljusglimtarna med fötterna med i flera av lagets mål.

Dags för seriepremiär!
På lördag åker Valtorp till Gullspång för att kicka igång årets seriespel. Det är ett Valtorp som har varit i ett stort nybygge om man jämför med det lag som avslutade säsongen 2023.

Det i kombination med en ny tränarstab med nya idéer som ska sätta sig och skador på erfarna spelare under försäsongen gör att det inte är konstigt att laget blandat och gett resultatmässigt under försäsongen. Tränarstaben ser en utveckling i hur de unga spelarna tar till sig av spelidén och att laget hela tiden är på väg åt rätt håll.

Motståndet Gullspång kommer också från en försäsong med blandade segrar och förluster. Laget vann förra säsongen division 6 efter fjorton vinster på arton spelade matcher, där Johan Arvidsson vann skytteligan i överlägsen stil med sina 31 gjorda mål.

Senast Valtorp mötte Gullspång var 2018, en dyster historia för Valtorp som två gånger om förlorade med 2-1.

Tränarstaben svarar:
Om några dagar är det dags, hur är känslan inför seriepremiär?

- Känslan är positiv. Både vi och spelarna har gått och väntat på den här dagen i flera månader. Det ska bli kul att komma igång med riktigt seriespel, på planen börjar vi bli väldigt trygga i det vi ska göra så självförtroendet hos spelarna är nog högt just nu.

Vad skulle ni säga är det mest positiva kring försäsongen?
- Det är att många spelare tagit stora kliv fotbollsmässigt och visat att de vill vara med och konkurrera om en startplats i a-laget.

Vad kan Valtorpssupportrarna förvänta sig att få se för typ av fotboll när rödvita Valtorp spelar 2024?
- Valtorp kommer att spela fotboll efter backen med många passningar och ett tålamod i anfallsspelet som ska ge oss ett högt bollinnehav varje match. Vi kommer alltid att gå för vinst och ambitionen är att aldrig släppa vår spelidé oavsett motstånd.

Kom gärna till Gullmovallen och stötta laget!

🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭

Var med i Halva-potten för denna månad! Köp senast 25 april.

Swisha 50 kronor per lott till 123 123 74 11.
Meddelande: Körven.

Du får ett lottonummer tilldelat utifrån den ordning du swishat in. Efter 25 april görs en dragning där en vinnare får halva potten. Vinnaren kommer att kontaktas av Körv-sektionen!

Maj 2024

Hova/Weimer Lyrestad - Valtorps IF