Seger i första matchen
Publicerad: 2007.03.03

Valtorp började säsongen 2007 med vinst med 4-1 mot Kinnarp/Slutarp på en blöt grusplan.
Kinnarp fick en kanonstart, redan efter 5 minuter så gjorde de mål på hörna efter dålig markering i Valtorp försvaret.
Valtorp repade sig snabbt och Jonny Hägerå kvitterade på ett stenhårt skott som målvakten till slut styrde in i eget mål.
Efter målet fick Valtorp lite bättre fart på bollen och Johan Henriksson kunde skjuta 2-1 efter fint inlägg av Adam Svensson.
Efter det så fortsatte Valtorps pressen, men dock inget mål.
I halvlek så byttes samtliga avbytare in.
I andra var det återigen Valtorp som tog tag i taktpinnen. Kinnarp orkade inte stå emot och Pär Fredriksson ökade på ledningen till 3-1 på ett skott från straffpunkten.
Jesper Johansson punkterade matchen med sitt 4-1 mål med dryga kvarten kvar att spela.
Bäst i Valtorp var Calle Steen och Adam Svensson.
--> Jonny Hägerå stänkte dit en boll från 30-meter
Fler nyheter
- Matchreferat efter Valtorps IF-Gånghester/Målsryd
- Obs ändrad matchdag och spelplats
- Matchreferat Tomtens IF-Valtorps IF 2-1
- Tomtens IF-Valtorps IF
- Brovalla camp 2026
- Matchreferat Valtorps IF-Dardania IF 2-3
- Valtorps IF-Dardania IF
- Seriens första seger och trepoängare
- Borgunda IK-Valtorps IF
- Hemmapremiär och derby



