Förlust i DM
Publicerad: 2007.03.14

Det blev en 3-1 förlust i DM mot div. 4-laget Skultorps IF på konstgräset i Skövde.
Skultorp som var mest vana vid underlaget började bäst, dock utan att skapa några giftiga lägen. Efter en fin rusch av Joakim Marculescu på vänsterkanten kunde Andreas Pettersson trycka in 1-0 till Valtorp. Med vind i ryggen så tryckte Skultorp på och kvitterade på en hörna. Johan Henriksson rensade på mållinjen, men linjemannen vinkade mål.
I andra så var det Valtorp som hade vinden ryggen. Man bytte även spelsystem till ett mer 4-5-1, för att få kontroll på mittfältet, vilket man lyckades med. Tyvärr så gjorde Valtorp ett misstag som resulterade i ett friläge för Skultorp som gjorde 2-1. Efter målet var Valtorp tvunget att flytta upp spelet, men skapade inga riktigt farliga lägen. I slutet av matchen gjorde Skultorp även 3-1, vilket blev slutresultatet.
Valtorp gjorde en helt klart godkänd insats, med tanke på att detta är det bästa motstånd man mött i år.
--> Andreas Pettersson gjorde Valtorps enda mål
Fler nyheter
- Matchreferat efter Valtorps IF-Gånghester/Målsryd
- Obs ändrad matchdag och spelplats
- Matchreferat Tomtens IF-Valtorps IF 2-1
- Tomtens IF-Valtorps IF
- Brovalla camp 2026
- Matchreferat Valtorps IF-Dardania IF 2-3
- Valtorps IF-Dardania IF
- Seriens första seger och trepoängare
- Borgunda IK-Valtorps IF
- Hemmapremiär och derby



